Soalan Lazim

SAP Ariba ialah penyelesaian inovatif berasaskan awan yang membolehkan pembekal dan pembeli menyambung dan menjalankan transaksi melalui satu platform - melalui Rangkaian Perniagaan SAP (dahulunya dikenali sebagai Rangkaian Ariba).
Sebagai pembekal berdaftar, anda akan mula berurus niaga di Ariba melalui Rangkaian Perniagaan SAP dalam bidang berikut: 1. Pendaftaran 2. Mengemas kini butiran dan maklumat syarikat anda. 3. Penyumberan (iaitu, Menjawab Peristiwa Penyumberan) Semua urus niaga melalui SAP Ariba memerlukan anda mendaftar dan/atau log masuk ke Rangkaian Perniagaan SAP.
Terdapat pelbagai faedah menggunakan SAP Ariba, termasuk: 1. Kos yang lebih rendah: Mengurangkan masa dan penggunaan kertas 2. Meningkatkan hasil anda: Menjadi pelanggan yang boleh dicari menggunakan Rangkaian Perniagaan SAP di seluruh dunia 3. Puaskan pelanggan anda: Permudahkan proses komunikasi
Anda boleh log masuk melalui halaman berikut: Log Masuk Pembekal [https://service.ariba.com/]
Ya, SAP Ariba akan memaklumkan anda melalui e-mel untuk mengemas kini status transaksi anda. Nota: Sila dayakan makluman dalam tetapan dalam profil pengguna anda. Pemberitahuan dicetuskan semasa:
  • Kemas Kini Profil Pembekal (iaitu Kelayakan, Hilang kelayakan, Kelulusan/Penolakan)
  • Penyumberan Kemas Kini Acara (iaitu Jemputan, Anugerah, penyumberan kemas kini masa acara)
Untuk Akaun Standard, tiada yuran yang dikenakan.
Ya, anda boleh menggunakan akaun yang sama untuk pelanggan yang berbeza dalam SAP Ariba.
Walaupun SAP Ariba menawarkan fungsi ini dalam Rangkaian Perniagaan SAP; buat masa ini kami hanya membolehkan Pendaftaran Pembekal dan Acara Penyumberan tersedia.
Mendaftarkan syarikat anda di Rangkaian Perniagaan SAP hanya mencipta akaun untuk syarikat anda pada platform SAP Ariba. Walau bagaimanapun, syarikat anda perlu menyerahkan Soal Selidik Pendaftaran untuk melengkapkan proses pendaftaran dalam SAP Ariba.
Pautan Soal Selidik Pendaftaran sah selama 30 hari. Jika pautan telah tamat tempoh, sila hantar e-mel ke vmr@kulim.com.my agar pautan jemputan baharu dihantar.
Jika anda tidak menerima pautan pendaftaran dalam peti masuk anda, sila semak folder "Mel Sampah" atau "Spam" anda. Kami berusaha sedaya upaya untuk memastikan bahawa e-mel ini dihantar. Jika anda tidak menerima pautan pendaftaran, sila rujuk Soalan 3.1 untuk sokongan.
Ya, setelah Soal Selidik Pendaftaran anda diluluskan, anda boleh mengedit jawapan anda mengikut budi bicara anda. Tindakan ini memerlukan kelulusan dalam SAP Ariba untuk mengesahkan perubahan. Anda tidak dibenarkan membuat sebarang perubahan jika status anda berada dalam “Dalam Pendaftaran”.
Anda boleh menghubungi vmr@kulim.com.my untuk mengemas kini butiran hubungan utama anda dan menjemput semula anda untuk menjawab Soal Selidik Pendaftaran.
Soal Selidik Pendaftaran perlu dikemas kini apabila terdapat sebarang perubahan dalam mana-mana maklumat asas anda.
Untuk sebarang pertanyaan Pendaftaran Pembekal, sila e-mel kami di vmr@kulim.com.my, dan kami akan bertindak balas secepat mungkin.
Sila hubungi Ariba Pusat Bantuan.
Kulim (Malaysia) Berhad
Level 11, Menara Komtar, Johor Bahru City Centre, 80000 Johor Bahru, Johor Darul Takzim, Malaysia
Selama 80 tahun, kami merevolusikan masa depan perniagaan tani, dengan itu, mengukuhkan kedudukan kami sebagai salah satu pemain utama dalam sektor pertanian Malaysia.
Hak Cipta © 2023 Kulim Malaysia Berhad
chevron-down
ms_MYBahasa Melayu